- Zameldowanie dotyczy osób, które przebywają w określonej miejscowości, pod tym samym adresem dłużej, niż 3 doby.
- Okres zameldowania wynosi poniżej 2 miesięcy.
- Zameldowania dokonuje się ustnie w organie gminy w obecności właściciela lub najemcy lokalu.
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 10.04.1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t.j. Dz. U. nr 87, poz. 960 z 2001 r. z późn. zm.);
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 roku w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. nr 236, poz. 1999 z 2002 roku);
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 sierpnia 1992 roku w sprawie zasad, zakresu i trybu spełniania wojskowego obowiązku meldunkowego oraz uzyskiwania zezwolenia na wyjazd i pobyt za granicę, a także organów właściwych w tych sprawach (Dz. U. nr 68 poz. 344 z 1992 roku).
Niezbędne dokumenty:
- umowa najmu lub dokument stwierdzający tytuł własności lokalu lub budynku;
- dowód osobisty najemcy (najemców) mieszkania lub właściciela (właścicieli) budynku;
- dowód osobisty osoby meldującej się.
Opłaty:
- nie podlega opłacie skarbowej
Jednostka obsługująca:
- stanowisko ds. ewidencji ludności, dowodów osobistych i działalności gospodarczej
- pok. nr 3 (parter) tel.: 32 66 60 472
Godziny urzędowania:
poniedziałek: od 7:00 do 16:00
wtorek, środa, czwartek: od 7:00 do 15:00
piątek: od 7:00 do 14:00
Czas oczekiwania: